Tuesday, 2 February 2016
20:44 0

KANTOI- Bekas Isteri Salih Yaacob dedah saleeh menipu hal reunion

Bekas isteri kedua Salih YaakobRaha Hamad me­ngakui hidupnya kini lebih bahagia setelah diceraikan pelawak tersebut September tahun lalu namun dalam masa yang sama turut menyatakan bahawa punca sebenar penceraian bukanlah bermula dari reunion seperti didakwa bekas suaminya itu.

“Poligami itu tidak salah dan tipulah kalau saya katakan, hidup bermadu ini manis-manis belaka. Mesti ada satu ketika kita akan terasa sekiranya suami kita melebih-lebihkan isteri yang lain”
“Sebenarnya saya sudah lama meminta untuk dilepaskan iaitu sejak 2012 lagi tetapi, tahun lepas saya nekad untuk bercerai. Bukan kerana orang ketiga, cuma saya rasa sudah tiba masa­nya untuk saya me­ngundurkan diri,” katanya kepada Utusan Malaysia.
Malah, Raha turut menjelaskan dia dan suaminya kini tidak pernah bersekolah bersama selain menyatakan bahawa masalah kewangan juga adalah salah satu punca keruntuhan rumah tangga yang dibina kira-kira 23 tahun lalu.
“Jangan menafikan masalah kewangan adalah punca. Selama ini saya meniaga sendiri dengan menjual rempeyek untuk menyara hidup anak-beranak. Bukan Salih tidak memberi wang tetapi, mana cukup untuk kami enam beranak.
“Saya percaya ini adalah jalan yang terbaik dan saya rasa lega serta tidak menyesal. Saya berharap agar semua pihak tidak lagi menuduh yang bukan-bukan terhadap saya dan keluarga,” katanya
Sunday, 31 January 2016
02:50 0

fitnah Terbesar Rakyat Malaysia Kepada Mona Fendy Yang Didedahkan Oleh Pegawai Penjara Yang Menjaganya


bawah ni movie yg umi aida lakunkan tu


skadar kongsi bsama...

Anda kenal dengan nama Maznah Ismail atau lebih mengenalinya dengan nama Mona Fandey?

Kisah Mona menjadi tumpuan di akhbar sejak tahun 1993. Bahkan, ia semakin rancak diperkatakan ramai apabila satu persatu kegiatan jahat pasangan bomoh, Mona dan Affandi sewaktu hidup ketika dahulu didedahkan.

Namun, pernahkah anda terfikir sejauh mana kesahihan cerita yang disebarkan itu?

Adakah anda berani meletakkan jaminan seratus peratus bahawa memang ternyata Mona mati di tali gantung dengan keadaan mengerikan? atau anda lebih percaya pada versi cerita yang kononnya Mona tidak mati biarpun dia telah digantung?

Sejauh mana keyakinan orang ramai percaya 1,001 versi cerita mengenai bekas banduan terakhir di Penjara Wanita Kajang itu?

Membongkar kembali kisah benar Mona di penghujung hidupnya, wartawan Malaysian Digest berjaya menjejaki pegawai penjara yang berpengalaman bertugas di sel akhir Mona sewaktu dia dipenjarakan dahulu.

Satu temubual eksklusif bersama Pegawai Penjara Wanita Kajang, Sarjan Azizah, diatur untuk mendedahkan kepada semua masyarakat Malaysia perihal kehidupan bekas banduan akhir yang selama ini menjadi rahsia hidup wanita berusia 53 tahun itu.

Azizah sedia berkongsi kepada umum sisi-sisi rahsia Mona yang mana dia merasakan satu kenangan manis buat dirinya sepanjang 30 tahun berkhidmat sebagai warden penjara.

“Masa itu saya sedang bercuti tetapi saya dah tahu yang Mona bakal ditempatkan di sel akhir bawah jagaan saya. Kes dia memang cukup gempar pada waktu itu.

"Saya sangat takut apabila dapat tahu saya akan berjumpa dengan Mona sampaikan saya minta air penawar dekat ustaz,

“Sel akhir Mona berada paling depan sekali dan tentulah dia orang pertama yang akan saya lalui dulu. Waktu saya melangkah masuk pada hari pertama selepas bercuti, saya dengar ada orang bagi salam.

"Saya tahu itu Mona. Saya buat tak tahu. Hari kedua dan ketiga pun, saya dengar Mona beri salam lagi tapi tetap saya buat tak tahu,

“Pada hari keempat apabila dia bagi salam, baru saya jawab salam dia. Mona kata antara ramai-ramai staf di penjara, dia paling suka saya. Saya tanya kenapa? Dia jawab gerak hati.

"Saya tak pernah sangka seumur hidup saya, dengan ‘salam’ yang diberikan Mona itu telah menjadikan dia seorang sahabat saya,” katanya.

Tambahnya, Mona merupakan seorang yang sangat gemar berbual. Tidak pernah kering dengan topik perbualan membuatkan Azizah berasa sangat senang mendengar cerita-cerita daripada Mona.



Malah, Mona sangat suka bercerita mengenai anak-anaknya, bekas suami, suami kini, resepi masakan dan banyak lagi.

Hanya Azizah sahaja yang ketika itu tidak gentar bersua muka dan bertentang mata dengan wanita yang dikatakan memiliki ilmu kesaktian luar biasa itu.

Kebanyakkan kakitangan penjara ketika itu, rata-ratanya berusaha untuk mengelak daripada menguruskan rutin harian Mona kerana bimbang dengan ‘ilmu hitam’ dimilikinya.

“Saya panggil Mona ‘Makcik’ dan dia panggil saya ‘Cik Jah’. Percaya atau tidak, Mona ni sebenarnya seorang wanita yang sangat menjaga solat lima waktu.

"Bukan itu saja, solat sunat dan wirid juga tidak pernah ditinggalkannya, Setiap hari saya dengar Mona mengaji al-Quran sehingga saya sendiri rasa terpegun.
"Waktu dia baca wirid pula, saya pernah minta dia kuatkan suara kerana saya bimbang dia membaca bacaan yang ‘salah’. Apa yang saya dengar adalah perkataan ‘Subhanallah’ yang tidak berhenti keluar dari mulut Mona,

Sarjan Azizah (kiri) bersama Mona Fandey

“Mona seorang wanita yang sangat sopan apabila bercakap. Dia sangat peramah tetapi masih menjaga adab dalam percakapannya. Sebaik-baik Mona apabila berbual, tidak pernah sekalipun dia bercakap buruk mengenai orang,

“Walaupun pada ketika itu kakitangan penjara ramai yang mengatanya tetapi Mona sangat sabar dan positif. Tak pernah dia nak membalas atau memburukkan orang,

“Mona sangat suka berkongsi resepi masakan dengan saya. Dia kata dia suka letak daun pandan dalam masakan sebab akan jadi wangi. Saya nampak dia seorang yang penyayang dan ikhlas,” katanya.

Pernah beberapa kali Azizah terbaca cerita mengenai Mona di akhbar seperti, Mona terapung di dalam sel, Mona boleh membaca Surah Al-Fatihah dengan terbalik, Mona dilihat keluar dari sel oleh salah seorang kakitangan penjara dan bersiar-siar di Chow Kit dan banyak lagi.

Demi mendapatkan kepastian, Azizah akan terus bertanya kepada Mona mengenai cerita-cerita mistik yang dibacanya.

“Saya suruh Mona apungkan badan dia macam dalam suratkhabar laporkan. Mona kata gila ke apa? Mana dia boleh apungkan diri dia.


"Kemudian saya suruh dia baca Surah Al-Fatihah terbalik. Mona jawab, sedangkan nak baca bismillah terbalik pun susah apatah lagi Surah Al-Fatihah,


“Paling menarik, saya pernah tanya pada Mona betul ke dia keluar sel dan ke Chow Kit? Mona jawab, kalau dia boleh keluar sel buat apa dia nak ke Chow Kit? Baik dia balik ke rumah dan tak perlu masuk ke dalam sel lagi.

"Namun, apabila kita fikirkan balik, apa yang dikatakan Mona itu benar. Kalau betul dia ada kuasa yang boleh memboloskan diri dari penjara, lebih baik dia pulang ke rumah dari ke Chow Kit,” seloroh Azizah sambil tersenyum.

Seketika Azizah terdiam, kemudian menyambung semula ceritanya.

Dia akui terdapat satu cerita di sebalik kes ini yang tidak diketahui umum. Barangkali yang tahu sekalipun, mereka yang terlibat secara langsung sepanjang tempoh perbicaraan kes pembunuhan Datuk Mazlan ini.

Ujarnya, Mona sering meyakinkannya mengenai kejadian sebenar yang berlaku pada tarikh pembunuhan ahli politik itu dan Azizah akui pada awalnya sukar untuk mempercayai kata-kata Mona.

Namun, ternyata Mona berjaya membuktikan kepada Azizah bahawa dia tidak menipu kerana kenyataannya di penjara dan mahkamah begitu konsisten sekali. Tiada perubahan cerita, tiada perubahan fakta. Mona kelihatan begitu tenang menghadapi perbicaraan kesnya itu.

Tahukah kita semua bahawa sebenarnya Mona bukan suspek utama kes pembunuhan Datuk Mazlan Idris?

Dia merupakan OKT-3 (Orang Kena Tuduh Ketiga) manakala dalang sebenar kes pembunuhan ini adalah OKT-1 dan OKT-2 yang merupakan suami Mona sendiri, Affandi dan pembantu peribadi mereka, Juraimi.

OKT-1

OKT-2

Hakikatnya, pada hari kejadian mangsa dibunuh kejam Mona sekadar mendapat arahan daripada Affandi untuk keluar memetik bunga sebelum satu upacara mandi bunga bersama mangsa dijalankan.

Mona duduk di atas bahagian kepala mangsa yang berada dalam posisi baring kemudian secara tiba-tiba Juraimi meluru masuk dan... (Azizah terdiam)

“Saya berada sepanjang prosiding mahkamah berlangsung kerana atas permintaan Mona sendiri, dia tidak mahu pegawai lain yang mengiringinya.

"Jadi, tangan saya akan digari bersama tangan Mona ke mana sahaja. Mona telah terbukti tidak bersalah dalam kes pembunuhan ini dan dia telah dibebaskan oleh pihak mahkamah.

"Namun, Mona terpaksa memberi kata dua pula terhadap pembebasannya itu. Jika dia dibebaskan, dia mahu Affandi juga dibebaskan. Jika suaminya digantung, biarkanlah dia digantung bersama Affandi,

“Peguambela Mona juga pernah memujuknya untuk menerima pembebasan itu tetapi tetap ditolak Mona tanpa pembebasan Affandi bersama. Itu pilihan Mona.

"Dia nak bersama suaminya. Saya nampak Mona seorang isteri yang sangat baik dan sayangkan Affandi. Secara jujurnya, selama saya menjaga Mona di sel akhir saya sendiri gagal menemui kejahatan dari dalam dirinya,

“Saya masih ingat satu cerita dimana orang yang dipertanggungjawabkan untuk menguruskan jenazah Mona selepas digantung menyatakan dia sendiri tidak tahu dimana nak mencari cacat cala pada jenazahnya kerana Mona meninggal dengan keadaan sangat baik. Tubuh yang bersih dan mudah diuruskan,” ujarnya lagi kepada Malaysian Digest.

Menariknya, bekas suami Mona yang juga merupakan seorang anggota polis tidak pernah terlepas daripada menghadiri perbicaraan kes bekas isterinya itu. Kehadiran bekas suami Mona tanpa jemu ke mahkamah membuatkan Azizah tertarik untuk mendekati lelaki itu.

Apa yang mengharukan hatinya apabila bekas suami Mona menjawab:

‘Mona nak bunuh semut pun tak sampai hati. Waktu nak siang ikan pun dia menangis, apatah lagi nak kerat manusia."

Bahkan, anak-anak Mona juga sentiasa hadir dalam perbicaraan ibu mereka sebagai tanda memberi sokongan kepada Mona. Anak-anak Mona pernah menyatakan bahawa mereka lebih mengenali siapa ibu mereka yang sebenar.

Disitu Azizah mengakui Mona merupakan seorang ibu yang berjaya membentuk keperibadian serta akhlak yang tinggi dalam diri anak-anaknya.

Mereka sangat mentaati Mona biarpun ibu mereka itu bakal berhadapan dengan hukuman gantung sampai mati dan menelan stigma masyarakat kita yang sentiasa negatif sehingga ke hari ini.

Kerana cintakan suami, si isteri mengorbankan kebebasannya biarpun sudah terbukti tidak bersalah. Begitu juga, kerana kasihkan suami, Mona memilih untuk sehidup semati di tali gantung bersama Affandi.

“Saya pelik macam mana orang luar yang tak pernah masuk penjara, tak pernah jumpa Mona atau menguruskan halnya selama dia dipenjara, lebih banyak bersuara seperti mengetahui segala-galanya berbanding saya yang bersama Mona siang dan malam?


"Saya sampai tarik kerusi duduk depan sel Mona untuk teman dia berbual, orang lain lagi mengetahui selok belok hal Mona?

“Benda yang paling saya sedih sekali, sehari sebelum Mona digantung saya nampak dia dibawa turun dari tingkat atas ke bawah. Muka dia nampak ceria sangat. Senyum tak sudah! Saya tanya Makcik nak kemana?

"Mona jawab dia nak pergi 'shopping'! Sebenarnya, dia dapat jumpa Affandi dipenjara sebelah, Sampai pusing di 'corner' bangunan, saya nampak dia toleh dekat saya dan tersenyum biarpun kedua tangannya bergari.

"Saya sendiri terlupa hari itu adalah hari Khamis, dimana banduan beragama Islam akan digantung pada pagi Jumaat. Itupun kawan saya yang juga baik dengan Mona beritahu, Mona dah nak digantung esok,

“Saya terduduk dan menangis tak berhenti. Itulah kali terakhir saya jumpa Mona dan saya sampai sekarang tak dapat lupa senyuman dia.

Jelas Sarjan Azizah, cerita-cerita mistik dilaporkan media hanyalah rekaan semata-mata.

"Kalau saya tahu dia akan digantung, tentu sekali perkara yang nak saya buat adalah memeluk Mona. Saya kenal siapa Mona Fandey. Saya terlalu rindukan dia,” katanya dan pada saat itu Azizah menitiskan air matanya.

Ujarnya, Mona tidak seperti banduan akhir yang lain. Keikhlasan yang ada dalam diri Mona benar-benar dapat dirasai Azizah. Kenakalan Mona yang sering mengusik kakitangan penjara yang lemah semangat dan gemar mengatanya kadang kala membuatkan Azizah tersenyum sendirian tatkala teringatkan kenangannya menjaga sel akhir Mona.

Sehingga hari ini, Azizah tetap setia menyimpan kenangan manis bersama seorang wanita yang amat ‘digeruni’ rakyat Malaysia dan ‘kononnya’ pembunuh paling kejam di Malaysia.

Biarpun berstatus banduan akhir yang telah digantung, Mona tetap mempunyai ruang istimewa di hati Azizah dan dia percaya Allah lebih mengetahui dimana kedudukan yang selayaknya buat insan semurni Allahyarhamah Maznah Ismail.

Ternyata setiap manusia tidak terlepas dari membuat kesilapan sewaktu hidup. Bahkan, urusan pahala dan dosa bukanlah selayaknya diadili oleh manusia lebih-lebih melibatkan aibnya sewaktu hidup.

Memetik kata Ustaz Abdul Rasyid yang sudah berpengalaman lebih tiga dekad mengendalikan hal ehwal agama banduan:

"Alhamdulillah, Mona mengucap dengan fasih siap dengan terjemahan sekali. Pada sayalah, dia tahu waktu dia nak mati. Balasan dunia dia dah terima. Dengan Tuhan, kalau Tuhan terima taubat dia, mungkin dia jauh lebih baik dari kita semua." – Sumber Arkib Negara : Mona Fandey.

Apakah dengan tulisan ini mampu mengubah stigma anda pada wanita bernama Mona Fandey supaya diletakkan dalam ruang yang adil berdasarkan kebaikannya sewaktu hidup dahulu?

Atau anda lebih selesa untuk terus memahami ‘cakap-cakap’ orang mengenai kejadian yang berlaku kerana sudah dididik dengan ‘trend’ bahawa Mona Fandey adalah pembunuh paling kejam di Malaysia



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masih ingat pada Mona fandey?Seorang bomoh yang sangat terkenal dengan ilmu hitam?Tengok muka dia pon dah boleh nightmare kan?Aku pernah pergi ke rumah yang dikatakan rumah Mona fandey di seksyen 12,shah alam,

Tapi ada yang kata tu bukan rumah Mona fandey,tu rumah orang india yang ditinggalkan dan kawan seksyen 12 tu memang kawasan yang terawal di shah alam,design rumah banglo disitu pon,old fashion sangat.Ada istana di situ,istana yang telah ditinggalkan,agak besarlah jugak.Malam or maghrib kawasan seksyen 12 akan start sunyi.Ada jugak yang mengatakan ramai orang suka buang benda belaan di kawasan seksyen 12 tu. Berbalik kepada kes Mona Fandey,Mona

fandey,38,affandi,37 dan pembantunya Juraimi,24 didapati bersalah kerana telah membunuh ramai orang dan yang paling kejam,dia telah mengerat badan Allahyarham Dato' Mazlan kepada 18.Tapi aku dengar cerita,Mereka ada kerat mayat seorang perempuan,dan mayat tu dijumpai di rumah yang lain,yang tu aku tak sure.Mereka bertiga didapati bersalah dan menghadapi tuduhan membunuh bekas Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Batu Talam,Allahyarham Dato' Mazlan di sebuah rumah

tanpa nombor di kampung peruas,Hulu Dong,raub di antara jam 11 malam 2 julai hingga 9.30 malam 13 julai 1993.Masa ni umur aku baru masuk 3 tahun.Di rumah tak bernombor itu juga,polis telah menjumpai anggota badan Allahyarham Dato' Mazlan yang telah dikerat 18.Kenapa Allahyarham menggunakan khidmat Mona Fandey?























Dipercayai Allahyarham telah lama kenal dengan Mona Fandey,dan Allahyarham menggunakan Mona fandey kerana ingin cepat kaya Gambar ni menunujukkan tongkat sakti dan songkok hikmat milik Affandi yang bernilai 2.5 juta hengget dan harus dipakai masa upacara spiritual,Affandi telah menjualnya kepada Allahyarham dengan cengkeram RM 500,000 dan Allahyarham juga telah menyerahkan geran tanahnya yang bernilai RM 2juta sebagai baki bayaran,Benda alah ni dikatakan boleh membuat Allahyarham menjadi menteri besar.Correct me if im wrong.

Waktu perbicaraan ramai yang cakap "Mona makin lawa! Mona makin Lawa!".Mona Fandey seorang yang sangat suka bergaya.Kadang-kadang di waktu perbicaraan,pakaian Mona fandey terlalu seksi,nasib baik hakim tak kata apa-apa.Ada yang cakap Mona pakai pemanis pejadah haram semua,tapi mengikut fakta mahkamah,Mona fandey membuat beberapa pembedahan plastik di muka.Dr Wong,Doktor yang membedah muka Mona Fandey menyatakan yang Mona Fandey meminta untuk menjadikan wajahnya menjadi lebih muda dan cantik.Cantik ke Mona Fandey?Pada pandangan aku,seram.








































Aku taknak cerita banyak pasal Mona Fandey sebab dalam entri aku yang lama pon aku dah cerita pasal Mona Fandey.Yang aku nak cerita sekarang ni,macam mana Mona Fandey,Affandi dan Juraimi memotong Allahyarham.Gambar di atas adalah bahagian badan Allahyarham yang telah diekerat 18.tertuduh pertama adalah pembantu Mona Fandey iaitu Juraimi,tertuduh kedua adalah

Affandi,tertuduh ketiga adalah Mona Fandey.Juraimi mengaku telah menetak Allahyarham .Dalam kenyataan Juraimi. "saya tetak leher Dato Mazlan dengan kapak sebanyak tiga kali baru kepalanya putus selepas mendapat isyarat tangan daripada Affandi."Juraimi mengaku lagi yang dia memotong sendi dan melapah kulit serta daging selepas mendapat arahan dari Affandi.Perlu diketahui bahawa juraimi adalah seorang pembantu yang setia,jujur dan amanah tapi lakhanat.Kemudia Juraimi masukkan Tulang dan daging ke dalam baisn dan curahkan ke dalam lubang stor yang telah digali seminggu lebih awal.Langkah terakhir yang dibuat Juraimi adalah menyimennya.Menurut Juraimi lagi kejadian itu telah dirancang oleh Mona Fandey dan Affandi di rumah milik Allahyarham di kampung peruas.Juraimi mengerat,menyelesaikan segalanya dalam masa setengah jam SAHAJA.
Mula-Mula Allahyarham diminta oleh Mona Fandey untuk memakai kain sahaja seelum masuk ke bilik air.Affandi pula membawa dua biji bantal dan selimut dan sudah bersiap sedia di dalam bilik air tersebut.Kemudian,Allahyarham diarahkan untuk berbaring,dan

Mona Fandey duduk di bahagian kepalanya sambil Mona Fandey meletakkan bunga di kepala Allahyarham.Ketika Allahyarham dalam keadaan macamtu,Affandi berkata kepada Allahyarham "Dato baring,nanti ada suara ghaib berkata,duit sebanyak ini akan jatuh".Orang kalau nak cepat kaya macam-macam sanggup buat,perbuatan syirik pon sanggup.Lepastu Affandi menutup mata mazlan dengan tangannya,kemudian Affandi memadam lampu dan menyalakan lilin dan berkata pada juraimi.JAP Sebelum tu nak bagitau Gondrong adalah nama samaran bagi Juraimi."Rong(Gondrong) tetak biar kena tepat,jangan salah tempat,kalau tidak,habislah".Kemudian Affandi beri isyarat tangan dan Juraimi menjalankan tugasnya untuk menetak segala bagai.


entah. Ala malula nak cerita.kahkah.Dr yang telah melakukan bedah siasat ke atas Allahyarham mengatakan yang bahagian betis kedua dua kiri dan kanan serta otot-otot lengan kanan Allahyarham hilang,lapisan dinding lemak pada abdomen pon hilang,hati,pundi hempedu,buah pinggang  dan usus dalam proses pembusukkan

.Badan Allahyarham telah ditetak kepada 18 bahagian iaitu bahagian kepala yang telah dipisahkan daripada leher.bahagian badan tercerai daripada kedua-dua tangan pada  bahagian ketiak,serta kedua-dua kaki tercerai pada pangkal peha.Bahagian tangan kanan terpisah kepada tiga bahagian iaitu pergelangan tangan dan siku sementara tangan kiri pula terpisah kepada dua bahagian.Kaki kiri dan kanan jasad terputus kepada tiga bahagian iaitu pada peha,lutut dan buku lali.Ada yang cakap bahagian yang hilang tu dimakan oleh mereka.WallahualamSeram nehhh.

sambung baca sini  

KLIK SINI




Thursday, 28 January 2016
06:22 0

AKHIRNYA CERAI JUGA YA?

 isteri salleh yaakob tinggal tiga???saya doakan dia bahagia dengan pasangan baru















Pelawak dan pelakon popular Salih Yaacob, 55, yang sudah berpisah dengan isteri keduanya Nor Raha Hamad, 47, selepas Aidilfitri tahun lalu menganggap ia adalah ketentuan daripada Allah SWT.

“Sebagai suami dan ketua rumah tangga saya sudah berusaha memperbaiki keadaan. Saya memujuk dan mengingatkannya yang anak sudah besar dan dia sepatutnya menunjukkan contoh serta teladan yang baik kepada mereka.

“Namun dia tetap mendesak saya untuk menceraikannya dengan menggunakan alasan saya tidak berlaku adil terhadapnya,” katanya kepada RAP.

Salih berkata, masalah rumah tangga mereka bermula sebelum penggambaran rakaman program Romantika yang dibuat di Melaka pada 2014.

Menurut Salih, masalah mula timbul apabila Nor Raha pergi majlis perjumpaan semula dengan rakan sekolahnya.


Ditanya mengenai punca perceraian mereka, Salih tidak menafikan ia berpunca daripada orang ketiga.

Menurut Salih, selepas habis edah, bekas isterinya bernikah dengan lelaki lain.
“Saya sudah menasihatinya, tetapi dia enggan terima dan terus mendesak saya melepaskannya. Lebih baik saya turutkan saja kemahuannya daripada keadaan menjadi semakin buruk.

“Kalau hatinya sudah tertutup untuk saya, tidak perlulah dipaksa-paksa lagi. Apabila perkara ini terjadi, saya anggap hanya setakat itu jodoh kami. Tidak perlulah terus menyalahkan antara satu sama lain. Saya harap dia bahagia dengan jalan baru yang dipilihnya dan apa yang penting anak-anak dapat menerima apa yang berlaku,” katanya.

Salih dan bekas isterinya itu menjalani kehidupan berumah tangga selama 23 tahun. Mereka dikurniakan lima anak berusia 22 hingga 13 tahun dan seorang cucu.

Tiga lagi isterinya iaitu Norlizah Mamat, 51, Norfara Wahida Sulaiman, 37, dan Samihah Syeikh Ali, 29, masih kekal bersamanya.

Daripada keempat-empat perkahwinannya, Salih dikurniakan 13 anak.

-Harian Metro
Saturday, 23 January 2016
23:35 0

MANGSA SEMPAT BUAT PANGGILAN TELEFON semasa dalam k


Pelajar Cedera Di Jordan Minta Ibu Bapa Datang

Diterbitkan: Ahad, 24 Januari 2016 2:14 PM

SEREMBAN: Ibu dan bapa kepada seorang mangsa kemalangan di Jordan yang cedera, Muhammad Izzam Hasif Anuwar, 20, akan berlepas ke Jordan dalam masa terdekat.
Abang sulungnya Muhammad Izzat Syahmi, 24, berkata kedua-dua orang tuanya akan ke sana untuk melawat Izzam selepas urusan dokumentasi mereka selesai.
"Semalam masa kami hubungi adik saya kira-kira 6.40 petang. Adik ada minta mak dan ayah untuk datang. Dia mungkin perlukan sokongan moral dan semangat.
"Mendengar suara dia melalui telefon bimbit, saya dapat rasa dia cemas dan ketakutan sebab dia yang pandu kereta berkenaan dan dia ada bagi tahu tiga lagi kawannya tengah koma," katanya ketika ditemui pemberita di sini, Ahad.
Muhammad Izzat berkata dia mengetahui mengenai kejadian itu setelah rakan adiknya memberitahu yang adiknya terlibat dalam kemalangan dan adiknya meminta untuk menghubunginya semula.
"Saya hubungi semula kawan adik saya melalui fb messenger dan dia telah berikan telefon bimbitnya kepada adik saya dan saya sempat bercakap dengan adik saya selama lima minit.
"Dia beritahu tangan kirinya patah dan kakinya sakit. Lepas itu dia bercakap dengan mak sekejap. Mak memang tak dapat kawal perasaannya," kata Muhammad Izzat.
Katanya ibu dan bapanya kini berada di Perlis atas urusan keluarga dan akan pulang petang ini.
Muhammad Izzam yang merupakan anak kedua daripada tujuh beradik merupakan pelajar tahun ketiga pengajian Usuluddin di Universiti Mu'tah.
Tiga lagi pelajar Malaysia universiti itu maut sementara dua lagi cedera dalam kemalangan jalan raya pagi semalam (waktu Jordan).
Menurut Facebook rasmi Education Malaysia Jordan, kesemua pelajar berkenaan  yang menaiki sebuah kereta dipercayai dalam perjalanan ke Mafraq untuk menghadiri sebuah program.
Turut berada dalam kereta berkenaan ialah warga Jordan.

--------

Kemalangan di Jordan: Ibu minta bapa kandung hadir pengebumian


Pelajar Universiti Mu'tah, Fatin Iqmal Idziyani Che Aziz, 21, (kanan sekali) yang maut dalam kemalangan jalan raya bergambar dengan bekas pensyarah serta rakan-rakan sekuliahnya di Universiti Mu'tah, Jordan. - Foto Mohd Khidir Zakaria
KUALA LUMPUR: "Saya harap bekas suami saya terbaca berita yang menimpa Fatin, saya mahu dia tahu dan hadir masa anak kami dikebumikan nanti," kata Faridah Mat Rani.
Faridah, 47, adalah ibu kepada Fatin Iqmal Idziyani Che Aziz atau Fatin, 21, seorang daripada tiga pelajar Malaysia yang maut dalam kemalangan berhampiran bandar Mafraq di Jordan, semalam.
Kata Faridah, beliau bercerai dengan bekas suaminya, Che Aziz Che Mahmud, lebih 10 tahun lalu dan sejak itu, tidak pernah berhubung lagi dengannya.
"Saya tidak tahu bagaimana untuk mencarinya tetapi apa yang saya pasti, dia ada di Kuala Lumpur.
"Sebagai bapa kandung, saya harap dia dapat bersama ahli keluarga yang lain untuk menyempurnakan jenazah anak kami sehingga ke liang lahad.
"Jika dia ada terbaca berita ini, saya harap dia dapat hubungi saya segera," katanya ketika dihubungi BH, sebentar tadi.
Difahamkan, jenazah Fatin dirancang dibawa pulang ke kampung halaman Faridah di Lenggong, Perak untuk dikebumikan.

21:03 0

A-Fatihah.. Anak Perempuan Ustaz Azhar Maut Kemalangan Di Jordan.


PETALING JAYA: Tiga pelajar warga Malaysia maut dalam nahas jalan raya di Jordan pada Sabtu.
Education Malaysia Jordan dalam satu kenyataan di Facebook berkata, kemalangan berlaku semasa lima pelajar Universiti Mu'tah dalam perjalanan ke Mafraq untuk program Jaulah pada pagi Sabtu.
Tambah kenyataan itu, dua lagi mangsa terselamat dan sedang dirawat di Hospital Mafraq.
"Dukacita dimaklumkan bahawa telah berlaku kemalangan jalan raya pagi tadi melibatkan sebuah kereta dinaiki oleh pelajar Malaysia dengan warga jordan dalam perjalanan ke Mafraq untuk program Jaulah.
"Kemalangan melibatkan lima pelajar dari Universiti Mu'tah. Tiga meninggal dunia manakala dua pelajar terselamat. Mangsa yang terselamat masih lagi dirawat di Hospital Mafraq," menurut kenyataan itu pada Sabtu sambil menambah turut terlibat dalam kemalangan ialah warga Jordan.
"Marilah sama-sama kita doakan semoga ketiga-tiga roh pelajar berkenaan ditempatkan dalam orang-orang yang beriman. Al-Fatihah," tambah kenyataan Education Malaysia Jordan.
Menurut Kesatuan Mahasiswa Kelantan Jordan Sesi 2015/2016 dalam satu kenyataan di Facebook, tiga pelajar yang maut ialah Hana' Azhar dan Al Najiatun Nailah Mohd Safie, masing-masing dari Kelantan dan Fatin Iqmal Idziyani Che Aziz dari Kuala Lumpur.
Kenyataan itu menambah, dua mangsa yang cedera adalah Fatin Norsyahirah dari Kelantan dan Izzam Hasif dari Negeri Sembilan.

 ustaz azhar salleh..pegawai hep kelantn di mesir

Thursday, 21 January 2016
08:19 0

PUNCA SEBENAR FASHA BERCERAI?














bukti petama yg jejai sebak,,laki selalu sebak masa nk cerai sbb
masih sayang dgn bini  tu..dan dlm kes ini.fasha yg NEKAD
minta cerai.. bukan di ceraikan..
Linangan air mata Fasha dalam beberapa foto yang tersebar membuatkan ramai peminat industri hiburan tanah air turut merasa sebak dengan berita berkenaan. Entah kenapa, kali ini kes penceraian artis mendapat begitu banyak perhatian.
Terdahulu, Fasha memfailkan permohonan cerai pada hari Isnin lepas mengikut seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984. Pada mulanya Fasha kelihatan tenang selepas diceraikan, tetapi beliau tidak dapat menahan kesedihannya selepas menerima pelbagai soalan daripada pihak wartawan. Malah, Jejai juga kelihatan sebak...
yg kedua..cuba baca komen di bawah
klik utk besarkan utk baca
































Wednesday, 20 January 2016
22:59 0

BAJU BAKAL PERMAISURI JOHOR YG JD PERTIKAIAN


































#Makan Malam Kelab Bolasepak Johor Darul Ta'zim yang berlangsung malam tadi di Thailand pada 19 Januari 2016 lalu.

#Penampilan isteri Tunku Mahkota Johor, Che Puan Khaleeda paling mencuri tumpuan pada malam tersebut hingga netizen bergaduh sesama sendiri.

rasanya banyak komen yg dah di remove oleh page johor tu..
terlalu negatif agaknya